zondag 6 mei 2018

Arundhati Roy ||The Ministry of Utmost Happiness.



Longlist


Ik moet iets bekennen: Ik krijg het boek niet uit, ik heb het ongelezen teruggebracht naar de bieb. Ik werd zo moe van de chaos die Roy beschreef dat ik steeds nieuwe smoesjes verzon om even niet verder te hoeven lezen. ‘ Er moet zondag een blog liggen, ik lees eerst wel een van de kortere longlisted romans, dat boek is wel heel erg zwaar, het past niet echt in mijn tas, ik wacht wel op de shortlist’.

Smoesjes dus. De waarheid is dat ik leed onder The Ministry. Ik zag er tegen op om verder te lezen omdat het te hard werken was.

Maar houd jij van levendige kleurrijke beschrijvingen van het Indiase leven? Geniet jij ervan om de kleuren en geuren van India via woorden te beleven? Houd jij van feitjes, heel veel feitjes? Houd jij van een associatieve van de hak op de tak springende narratieve stijl? Dan is dit misschien wel een roman voor jou. Ik hoor dan graag hoe het afloopt met de hoofdpersoon, een Hijra - hermafrodieten die een speciale status hebben in India. Hem/haar heb ik door alle chaos om hem/haar heen helaas nauwelijks leren kennen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten